Eboks er formentlig en god idé, omend en smule omstændelig:
Man får en mail og/eller en sms om, at der er ny post i Eboks, og at man skal huske at tjekke. Hvis man glemmer det, får man flere beskeder.
Så finder man sit nøglekort frem, går ind på Ebokssiden, taster og taster og taster … venter lidt, og ser så fx ovenstående meddelelse fra ens pensionsselskab, der beordrer en til at gå ind på DERES side, taste sine data og koder ( – hvor var det lige, man havde dem?) og logge ind for at se deres meddelelse …
Det gør man så efter nogen søgen og overvindelse og må derefter sidde i kø og vente, fordi tusinder af andre netop er ved det samme. Da man omsider når frem til MEDDELELSEN, er det ikke noget vigtigt …
– Snydt! De har berøvet mig et kvarters tid af mit liv. Bare fordi de ikke forstår de nye måder at kommunikere på.
Det samme med kreditforeningsselskabet. De sender alle deres tåbelige og intetsigende ’informationsbreve’ via Eboks, også selv om de i samme brev eksplicit skriver, at de nye regler IKKE berører mig og mit lån! – Hvorfor bruger de så min tid?
Hvorfor råber disse selskaber ’Ulven kommer!’, når de ikke har noget relevant at meddele mig? De kan jo bare sende en almindelig mail, så kan jeg skimme den til morgenkaffen og slette uden at skulle igennem alle de besværlige procedurer.
Gæt, om jeg gider at tjekke min Eboks igen i nærmeste fremtid?